13 Nisan 2015 Pazartesi

İstanbul'u Dinliyorum

ISTANBUL'U DINLIYORUM

 Istanbul'u dinliyorum gozlerim kapali;
  Once hafiften bir ruzgar esiyor;
  Yavas yavas sallaniyor
  Yapraklar agaclarda;
  Uzaklarda, cok uzaklarda
  Sucularin hic durmayan cingiraklari;
  Istanbul'u dinliyorum gozlerim kapali.
 
  Istanbul'u dinliyorum gozlerim kapali;
  Kuslar geciyor derken,
  Yukseklerden suru suru, ciglik ciglik.
  Aglar cekiliyor dalyanlarda;
  Bir kadinin suya degiyor ayaklari;
  Istanbul'u dinliyorum gozlerim kapali.
 
  Istanbul'u dinliyorum gozlerim kapali;
  Serin serin Kapali Carsi,
  Civil civil Mahmutpasa,
  Guvercin dolu avlular.
  Cekic sesleri geliyor doklardan,
  Guzelim bahar ruzgarinda ter kokulari;
  Istanbul'u dinliyorum gozlerim kapali.
 
  Istanbul'u dinliyorum gozlerim kapali;
  Basinda eski alemlerin sarhoslugu
  Los kayikhaneleriyle bir yali,
  Din lodoslarin ugultusu icinde
  Istanbul'u dinliyorum gozlerim kapali.
 
  Istanbul'u dinliyorum gozlerim kapali;
  Bir yosma geciyor kaldirimdan,
  Kufurler, sarkilar, turkuler, laf atmalar.
  Birsey dusuyor elinden yere,
  Bir gul olmali;
  Istanbul'u dinliyorum gozlerim kapali.
 
  Istanbul'u dinliyorum gozlerim kapali;
  Bir kus cirpiniyor eteklerinde;
  Alnin sicak mi, degil mi, biliyorum;
  Dudaklarin islak mi, degil mi, biliyorum;
  Beyaz bir ay doguyor fistiklarin arkasindan
  Kalbinin vurusundan anliyorum
  Istanbul'u dinliyorum...
     Orhan Veli KANIK

0 yorum:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.