3 Aralık 2013 Salı

Muharrem Ertaş

Muharrem Ertaş (d. 1913, Yağmurlubüyükoba, Kırşehir - ö. 3 Aralık 1984), Türk saz ve söz ustası. Bozlak türünün en önemli isimlerinden.

Ailesi abdallar diyarı Aksaray Ala Kilise'den gelip Kırşehir'in Yağmurlubüyükoba köyüne yerleşmiş, Muharrem Ertaş bu köyde doğmuştur. İlk saz hocaları dayıları Bulduk Usta ve Yusuf Usta olmuş. Henüz küçük bir çocukken köylerde sünnet ve düğün törenlerinde, bayramlarda saz çalarak dolaşmaya başladı. Orta Anadolu geleneksel halk müziğinden geniş bir repertuvarı vardı. Bozlakların yanı sıra halay türünün de örneklerini çalıp söyledi; Karacaoğlan, Şeyh Galip, Pir Sultan Abdal, Dadaloğlu'nun deyişlerini seslendirdi. Bazen de usandım şu yalan dünyadan aydos çığırmasında olduğu gibi dinsel içerikli türkülerde söylemiştir. Oğlu Neşet Ertaş, babasından aldığı eğitimle son yüzyılın en büyük ozanlarından biri olmuş ve Türk halk müziğinde bir ekol olarak kabul edilmiştir.


Albümleri

  • Kalktı Göç Eyledi Avşar Elleri
  • Ela Gözlerini Sevdiğim Dilber
  • Gönül Ne Gezersin
  • Ağ Ellerin Sala Sala Gelen Yar
  • Mezar Arasında
  • Yağmur Yağdı Yine Bulandı Hava
  • Giderim Giderim
  • Kova Kova İndirdiler Yazıya
  • Ağ Odana Kara Taban Yatırdım
  • Bana Gül Diyorlar
 Kaynak Wikipedi Özgür Ansiklopedi
  • Eğil Dağlar
  • Şu Yalan Dünyadan Usandım
  • Aldı Dert Beni
  • Biter Kırşehir'in Gülleri
  • Başımda Altın Tacım
  • Yeni Geldim Dinek Dağı
  • Başımda Altın Tacım
  • Deniz Dalgasız Olmaz
  • Kırat Bozlağı
  • Kısmet Kalktı







  • Şu Dağlar Ulu Dağlar
  • Tor Şahin Misali
  • Bülbül
  • Aşağıdan Kalktı
  • Yâ Rab Kime Yalvarayım
  • Bâd-ı Sabâ
  • Karanfil Suyu Neyler
  • Neyleyim Yalan Dünya
  • Evlerinin Önü Marul

0 yorum:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.